יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

הקטלינז

הקטלינז הוא האיזור הדרומי ביותר בניו זילנד, יש כאן מעט כפרים חקלאיים והמון חופים מבודדים. בדרך מדאנידין לאיזור אינברקארגיל לקחנו את הזמן וטעמנו קצת מהאיזור.

פגשנו כאן הרבה אנשים מעניינים - כל אחד עושה טיול קצת אחר - בין היתר שוויצרי שהגיע כדי להקיף את האי באופניים ואוכל סטייקים עצומים, שבדיות שמטיילות בטרמפים וזוג קנדים עם ארבע רגליים שמאליות שנראה שעד עכשיו אף פעם לא יצאו מהבית... כיף לקשקש עם מטיילים בארוחות הערב, לשמוע את הסיפור שלהם ולגנוב רעיונות מקוריים לבישולים.

את הימים העברנו בעיקר בטיולים רגליים קצרים - כל פעם בנופים שונים. במפרץ סוראט התחלנו הליכה קצרה כשפתאום הגיע נרעשת בריצה שבדית אדומת לחיים שהזהירה אותנו - ״יש שם אריה ים מפחיד - והוא ענק״!

חוץ מהחופים יש באיזור הזה נופים שונים ומשונים - יערות עבותים, צוקים גבוהים וכמה מהמפלים היפים בניו זילנד (כך אומרים)

עדכון סטטיסטיקת כבשים: נכון לעכשיו אני מעריך שמספר הכבשים שראינו כאן כבר שווה לריבוע מספר הכבשים שראיתי אי פעם בחיי (כולל טיול ארוך באירלנד!) בלילה אחד אפילו ישנו בשטח מרעה. כפי שכולם יודעים, כמויות המתאן ש״מייצרות״ הכבשים כאן פוגע באוזון מה שהכריך אותנו להצטייד בדלי של קרם שיזוף!

באיבנקארגיל ביקרנו במבשלת בירה פיצפונת ומעולה! יש שם בירה מעושנת מיוחדת וכמה סטאוטס איכותיות ביותר. היינו שם רק אנחנו והמבשלים - טעמנו מכל הבירות ושמענו את הסיפורים של כל סוג וסוג. הצטיידנו בכמה ליטרים טובים מהחבית בבקבוקי פלסטיק אטומים להמשך המסע.

אספרגוס, בשר טרי ובירות איכותיות במחירים מצחיקים - כבר אמרתי שהגענו לגן עדן ?!