יום רביעי, 20 באוגוסט 2014

עלמה שרלוט פוגשת פרה - סלובניה 2014 - חלק א'

באיחור מופרז, החלטתי לתעד את הטיול הראשון שלנו בחו"ל עם עלמה שרלוט. עלמה שרלוט היא דמות חדשה שבדיתי לצורך הבלוג ותפקידה הוא להוסיף משקל לתיק שלי ולהוות את מרכזה של מערכת השיקולים בלקיחת כל ההחלטות  מרגע זה ואילך - בטיולים ובכלל. יש לצפות כי הדמות החדשה תופיע בכל התמונות, תהיה במרכז כל קווי העלילה ובאופן כללי הבלוג הזה אם ימשיך להתקיים יהיה הבלוג שלה.

בתור טיול "הרצה" של הדמות החדשה טסנו לשבוע בסלובניה. ולהלן עלילותינו עם עלמה שרלוט בת השנה:
את המכשול הראשון צלחנו בנקל כאשר איפשרו לנו להעביר את הסחורה הבעייתית במערכת הביטחון הפרוצה של נתב"ג


IMG-20140820-WA0012.jpg
פרצה במערכת הביטחון איפשרה את מעבר "הסחורה"


אפילו הטיסה עצמה עברה בשלום. כלי הטייס לא ניזוק על ידי הסחורה ואפילו נזקפו לזכותנו שעות שינה יקרות מפז


IMG-20140819-WA0000.jpg


IMG-20140819-WA0001.jpg


כשהמנהלה מאחורינו יכולנו להתפנות לטיול עצמו. שכרנו דירה יפה בעיירה התיירותית בלד ומשם יצאנו במהלך השבוע לטיולי יום. בלד היא עיירה אירופאית קלאסית השוכנת לצד אגם מרהיב ומהווה נקודת חובה תיירותית לכל מי שמבקר בסלובניה. אמנם ביום כתיקונו זה היה מהווה  מקום ממנו היינו מתרחקים כמו מאש (במיוחד בשיא עונת התיירות) - אך בשל הצרכים ה"מיוחדים" החדשים שלנו - הנוחות של ישוב גדול ומרכזי איפשרה לנו את הגמישות שכל כך חשובה בטיול עם יצור מהסוג שבאמתחתנו.

את שארית היום הראשון ניצלנו להצטיידות, בישולים וחרישה של העיירה. מזג האויר היה גשום לפרקים אך הצלחנו להשלים הקפה של האגם ולהכיר את כל חיות האגם שיהיו השכנות שלנו בשבוע הקרוב


DSC_0102.jpg
טיול מסביב לאגם בלד


DSC_0148.jpg


DSC_0138.jpg




סיימנו את הקפת האגם וישבנו בפאב קטן שאפילו בו לא ניתן היה להתחמק מהעוגה המטופשת בה בלד כל כך מתגאה - הקרם שנידט. ברחבי העיירה תלויים שלטי ענק בהם מופיעים תצלומים של פרוסת קרם-שנידט מדוגמת. לממהרים יש אפילו שירות של drive through לאיסוף העוגה הנכספת. ע"ש העניקה לעוגה 3 "כוכבי שרלוטין" - אבל מה בכלל היא מבינה... בינתיים בחוץ ירד גשם כבד שהרטיב את כל הברבורים המסכנים שפוזרו באגם בשביל שהתיירים יוכלו להרעילם.



DSC_0084.jpg
עוגת קצפת עם רפיוטיישן


DSC_0076.jpg


DSC_0095.jpg




DSC_0032.jpg
ברבור רטוב שמעוניין ב"אמ אמ"


למחרת סוף סוף זכינו לטייל. התחלנו את היום מוקדם בקניון וינטגר (Vintgar Gorge). בזכות השעון המעורר המשוכלל שלנו, הגענו למקום ראשונים ונהננו מפרטיות במסלול שנחשב צפוף ועמוס בתיירים בעונה. המסלול היפיפה הזה מלווה קניון צר ומורם לכל אורכו באמצעות גשרי עץ.


DSC_0260.jpg
Vintgar Gorge


DSC_0227.jpg
סימביוזה או טפילות?


DSC_0339.jpg


DSC_0314.jpg
Vintgar Gorge

בזכות היום שהקצנו להתארגנות, היה לנו אוכל מבושל מוכן לכל השבוע. בדירה היה מקרר ומקפיא כך שלא היינו חייבים להתעסק יותר מידי בבישולים בכלל במהלך השבוע ולפחות כל ארוחות הצהריים היו מסודרות.



Untitled
פק"ל התינוק השבע

המסלול הוא לא מעגלי והלכנו אותו הלוך - חזור. סיימנו את המסלול במהירות יחסית (שעתיים או שלוש לדעתי אבל אני כבר לא זוכר זמנים) והמשכנו לטייל באיזור Pokljuka plateau. בגלל שאנחנו כאן בשיא עונת התיירות, השתדלנו לבנות את הימים ככה שאם יש לנו יעד "פופולרי" נבקר בו בבוקר ונמנע מההמון. יש יתרונות לטיול עם תינוק משכים קום!


DSC_0461.jpg
 Pokljuka plateau


DSC_0469.jpg


במסלול שעשינו טיפסנו בתוך יער לכיוון Pokljuka plateau. במסלול נתקלנו בהמון פטריות בגדלים ובצבעים שונים. למרות שזה אסור על פי חוק, אנשים נוסעים מרחקים כדי להגיע לכאן ולקטוף את הפיטריות. ראינו משפחה איטלקית שמסתובבת עם סלסילות כמו באגדות ובדיעבד המארחת שלנו הסבירה שמדובר במלקטי פטריות.


DSC_0401.jpg
כאן ביער גרים הדרדסים

DSC_0501.jpg


DSC_0425.jpg
תרגום: מותר לקטוף את הדובים!


אך הכוכבות האמיתיות של המסלול היו הפרות שהסתובבו חופשיות לאורך כל המסלול. החיה הגדולה ריגשה עד מאד את התינוק הסקרן שלקח טרמפ בתוך התיק שלי ופסקול הטיפוס יזכר לעד כסשן "מווו מוו מוו" אחד גדול :)


DSC_0492.jpg



DSC_0481.jpg



זהו, חזרנו לדירה שלנו אחרי יום עמוס חוויות כדי לאכול ארוחת ערב ולישון. עלמה שרלוט עוד נשארה במיינדסט של "טיול הפרות" והרדימה את עצמה תוך געייה מונוטונית :)



IMG-20140823-WA0003.jpg

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סיציליה חלק ד׳ - סירקוזה

את הטיול בסיציליה קינחנו בעיר הנמל סירקוזה. העיר העתיקה הזאת מושכת אליה המוני תיירים בעיקר בזכות ההיסטוריה העשירה שלה. התמקמנו בדירה ששכרנו ...