יום שישי, 22 באוגוסט 2014

סלובניה 2014 - חלק ג'

היום הרביעי לטיול בסלובניה! שוב השקמנו קום ויצאנו מוקדם לקראת עוד יום מלא הרפתקאות. הדירה ששכרנו הפכה ממש לבית בשבילנו וכיף לחזור אליה בסוף כל יום. קסניה, בעלת המקום המקסימה נתנה לנו המון עצות והבן שלה קצת התחיל עם עלמה שרלוט כשהביא לה סוכריה ענקית ובקבוק קאווה ליום ההולדת.


IMG-20140820-WA0009.jpg
יופי ע"ש, רק בת שנה וכבר אבא צריך לגרש מחזרים


היום חזרנו לאזור אגם בוהין כדי לטייל בקניון מוסטניצה (Korita Mostnice). הקניון המרשים מתפתל בין אבן הגיר בה הוא חוצב ללא לאות. קיימת אפשרות לעשות מסלול מעגלי קצר ולסיים יחסית בזריזות אבל אנחנו בחרנו להאריך ולהגיע בסוף למפל גדול ולמסעדה מקומית עליה קיבלנו המלצות חמות.


DSC_0958.jpg
קניון מוסטניצה הפתלתל



DSC_0974.jpg



DSC_1007.jpg


המסלול מגוון ועובר ביער יפה בין נקודות תצפית שונות ומשונות על הערוץ. בדרך למפל יש גם כרי דשא גדולים בהם אפשר לנוח ו\או לתת לתינוקי לשחרר אנרגיה פראית אופיינית.


DSC_0007.jpg
אבא אקספרס ביער האגדות


DSC_0198.jpg
קניון מוסטניצה



DSC_0037.jpg



DSC_0237.jpg
פרא? או אדם?


DSC_0075.jpg
מפל מוסטניצה


ביקרנו במפל ומיהרנו למצוא את המסעדה המדוברת כי תינוקי כבר התחיל להכבות. המסעדה היתה הרבה יותר ממה שהבטיחו ההמלצות. הבעלים היה חביב ו"זרם" עם השטויות שלי ושל ע"ש. המנות היו מדהימות אחת אחת! עלמה שרלוט זללה בכמויות מכל מה שהוגש לשולחן והתרגשה מעושר האפשרויות והמנות הלא מזוהות שקיבלה. איזה אושר!



DSC_0105.jpg
ע"ש עם משקה סלובני מסורתי


DSC_0127.jpg
עוד! עוד! עוד! (יש לבטא "עוט")



DSC_0187.jpg
הכניסה למסעדה והתפריט


המטבח הסלובני נהדר. הוא משלב מכל הטוב שיש באזור. השפעה איטלקית עם טוויסט מזרח אירופאי. הכוסמת מאד פופולרית פה וה"תוספת" הלאומית היא משהו בין פירה לפתיתי כוסמת שנקרא žganci. באופן כללי מאד התרשמנו מהמדינה. קשה להאמין שימשיך להיות פה זול בהשוואה ליעדים אחרים אירופה לעוד הרבה זמן. בדרך חזרה עצרנו למנוחה לצד אגם בוהין היפה לפני שחזרנו "הביתה".


DSC_0277.jpg
שובביניו באגם בוהין


DSC_0272.jpg



DSC_0305.jpg






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סיציליה חלק ד׳ - סירקוזה

את הטיול בסיציליה קינחנו בעיר הנמל סירקוזה. העיר העתיקה הזאת מושכת אליה המוני תיירים בעיקר בזכות ההיסטוריה העשירה שלה. התמקמנו בדירה ששכרנו ...