יום שני, 8 באוגוסט 2022

הרפתקאותיה של אלכס בארץ הכרום

הבוקר יצאנו משמורת עמק הגובלינים המכושפת והמשכנו בארץ המדבר של יוטה לכיוון הפארקים Capitol Reef ו Kodachrome National Park. כמו חיות מדבר מיומנות, הגבלנו את שעות הפעילות שלנו לבוקר ולערב. השכמנו קום ויצאנו למסלול הליכה לHickman Bridge בCapitol Reef National park.

השכמה בעמק הגובלינים

החניון למסלול Hickman Bridge

מתחילים לטפס

המסלול לגשר יפה ולא קשה מידי. הגשר אמנם דומה למבנים אחרים אותם פגשנו בפארקים האחרים של יוטה, אך ללא ספק מדובר בגשר גדול ומרשים. המסלול מסומן בעמודי עץ ממוספרים - ניסיתי להמציא לילדים הסברים מוזרים למספרים על העמודים - אך הילדים שלי סובלים מסף שטויות גבוה מידי. הסתבר לי בדיעבד, שחולק לנו עלון הסברים על מה נמצא בכל עמוד  (בעיקר הסברים על אינדיאנים ואיך השתמשו בכל סוגי הצמחים). לטובת מטיילים עתידיים אספר שהגשר נמצא בעמוד מספר 16. המסלול מתפצל מתישהו למסלול נוסף, אז ממליץ לקחת אתכם נמלת ניווט. אחרי התרעננות קלה מתחת לגשר חזרנו לחניון.

סטטיסטיקות הליכה - מסלול לHickman Bridge

החומט של ביל

הפסקת מנוחה בגשר היקמן

סיום מסלול מרענן

ליד חניון המסלול, עובר נחל קטן ששימש לנו מקום מעולה לשכשוך רגליים ומלחמת השפרצות אחרי הטיפוס. עברנו במרכז המבקרים של קפיטול ריף כדי למלא מאגרי מי שתיה ולברר על קטיף. בעונה ניתן לקטוף פה שלל פירות, אך מסתבר שהקדמנו בכמה שבועות ועדיין אין מה לקטוף - נו מילא... מכאן המשכנו לחניון הלילה בתוך הפארק ״קודאכרום״. בדרך כלל חניונים בתוך שמורות הטבע אמנם ממוקמים במקומות יפים ואסטרטגיים, אך פחות ״מפנקים״. דווקא בפארקים הפחות פופולאריים של יוטה, החניונים ממש נהדרים והחניון בקודאכרום במיוחד.

חניון הלילה של קודאכרום

מסיבת תה מטורפת עם ארנב האביב

מלבד מקלחות של ״5 כוכבי נמלה״, היה מרחב דשא נחמד בו התרוצצו ארנבים שמנמנים. הילדים ניצלו את מרחב הדשא למסיבת תה מטורפת ונתנו להורים קצת נחת. כשאספתי את הילדים הגיעה למדשאה גברת ששאלה אותנו אם ראינו פה ארנב. סיפרתי לה שכן, עבר פה ארנב לבן, אך הוא ״נורא מיהר״, הוא החזיק שעון ורץ לתוך המחילה שלו. האישה הסתכלה עלי במבט משונה - ״באמת? שעון?!״ ״כן, שעון״ השבתי בהחלטיות. לא טרחתי אפילו להזכיר את עניין כסיות עור הגדי... מוזרים הם המבוגרים.
זללנו עוד ארוחת המבורגרים טעימה והתארגנו לטיול הערב שלנו.

כולנו מטורפים כאן

הקינוח הרשמי של הטיול

אלכס מדגמנת S'mores

לקראת השקיעה, טיילנו במסלול Angel's palace trail. המסלול מתחיל ממש בתוך חניון הלילה כך שהיה מושלם מבחינתנו. במסלול הקצר מספר ״טבעות״ ופיצולים ואפשר לטייל בו באופן חופשי. אחרי טיפוס קצר ניתן לראות את הנופים של אגן קודאכרום ובכל פינה הזדמנויות טיפוס לילדים השובבים. סיימנו את המסלול עם השקיעה והלכנו לישון אחרי מקלחת מפנקת במיוחד - חניון מומלץ בחום (עקבו אחרי הארנב הלבן).

חוזרים בצל השקיעה

מסלולון קצר יוצא הישר מהמחנה - Angel's Palace Trail

לילה טוב קודאכרום, המשך יבוא...